Mozzarella in Carozza möter Sverige

Italienarna skulle säkert skicka maffian efter mig om de visste om att jag massakrerar deras underbara rätt så här. Tyvärr har jag inte tillgång till dagsfärsk mozzarella så jag kör "svenne"variationen. Jag gjorde för några år sedan Mozzarella in Carozza á Nigella. Det är det receptet jag sedan dess utgått ifrån. Tyckte det var lite roligt att jag hade ketchup i miniförpackning så jag var tvungen att använda dem. Hade inte oregano så jag tog mejram istället. Ta det du gillar mest helt enkelt.

2 ägg vispade
4 skivor vitt rostbröd
1 mozzarella
salt
ketchup
tabasco
oregano

Blanda salt, ketchup, tabasco och oregano. Bred det sen på brödet och lägg på en skiva mozzarella. Lägg på andra bröd skivan och doppa i det vispade ägget. Stek sen i margarin på mediumvärme tills brödet fått fin färg. Jag gillar mina mörka så jag brukar låta dem steka ett tag.. När brödet ser bra ut så lägg på locket och dra undan stekpannan från spisen så att osten i mitten får chans att smälta. Det är viktigt att osten smälter annars blir det inte gott.

Klart! 

Kommentarer
Postat av: Kalasgott

Jag tror jag svimmar så gott... mmmmm!

2010-03-17 @ 21:24:43
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Helena Ljunggren

Precis sådär ska en varm macka se ut :)

2010-03-18 @ 09:42:52
URL: http://helenaljunggren.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0