Lakris och björnbärssylt

Det här receptet hittade jag på för några dagar sedan. Min bror har fyllt år och han önskar sig alltid hemgjorda läckerheter. Jag hoppas att ni vågar testa det!
300 g Björnbär
2 dl vatten
20 mortlade Turkisk Peppar karameller
ev syltsocker om du vill spara sylten

Koka bären med vattnet tills massan reducerats och börjat se ut som sylt. Häll i de mortlade karamellerna (de ska vara nästan helt pulveriserade). Låt koka några minuter till så att lakrisen löser upp sig. Häll upp sylten på väl rengjorda burkar.

Enjoy :D






Kommentarer
Postat av: tina

Wow, jag vågar inte prova. :-) Däremot provade vi B&J Half baked, och nog var det gott alltid! Tack för tipset!

2010-04-24 @ 09:21:02
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: Mikaela

mums vad gott, skulle säkert vara jättegott i pannkakor!

2010-05-11 @ 17:41:39
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0